Begeleiding 'Ik leer anders' voor beelddenkers

Leerproblemen praktisch aanpakken met de training 'Ik leer anders': direct resultaat!
Na onderzoek blijkt dat ongeveer 6% van de leerlingen (leerlingen met een leerachterstand, leerlingen met dyslexie/ADD/ADHD/autisme, hoogbegaafde leerlingen) vaak in beelden denken, niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet aan bij deze denkwijze, want de meeste mensen (± 95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert visueel. Bijles helpt onvoldoende omdat ze dan meer informatie op 'foute' wijze krijgen aangeboden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een korte training leer je deze techniek zelf toepassen. Ideaal om vervolgens de lesstof in de klas goed te kunnen volgen.
De training is voor leerlingen die problemen hebben met:

  • Taal: spellen, lezen (problemen met automatiseren)
  • Rekenen: tafels, plus- en minsommen (problemen met automatiseren)
  • Onthouden van informatie
  • Concentratie: snel afgeleid
  • Organisatie en/of klokkijken

Het komt regelmatig voor dat het beelddenken 'pas' ontdekt wordt op de middelbare school. Soms ontstaan bepaalde problemen pas op de middelbare school (bijvoorbeeld bij de vreemde talen). Voor deze jongeren wordt na overleg een programma 'op maat' samengesteld.

Volwassenen die zich herkennen in het beelddenken en hier meer over willen weten en/of ook begeleiding willen, kunnen uiteraard ook contact opnemen voor een afspraak.

 

Werkwijze

De basistraining voor basisschoolleerlingen bestaat uit 4 basissessies Tijdens deze sessies moet de ouder/verzorger of beide ouder(s)/verzorger(s) aanwezig zijn. Na deze 4 basissessies kan de ouder/verzorger de training thuis voorzetten.
Indien gewenst kan de begeleiding bij Skills in Action worden voortgezet.

Voor middelbare scholieren volgt een (telefonisch) intakegesprek met de ouder(s)/verzorger(s), waarna samen met de jongere wordt besproken wat er behandeld gaat worden. Er wordt een plan gemaakt die specifiek gericht is op de hulpvraag van de jongere.

 

Tarieven

       
       

Basistraining

  279,00
4 uur begeleiding + werkboek      
       

Vervolgsessies (per uur)

  66,00
       

Workshop/lezing (2 uur)

  220,00
       

Studiedag (9.30 tot 16.30 uur)

  775,00
per deelnemer voor het boek   39,00